
Сообщение от
ironman
Тему сначала воспринял с определенной долей скепсиса, так как был уверен, что функция контроля усталости физически базируется на встроенной камере, которая улавливает моргание, качение головы и тд и на основании собранных данных подает сигнал водителю.
Оказывается, VW использует несколько другой принцип контроля (сравнение положения рулевого колеса вначале поездки и во время):
Fatigue detectionThis system, which was first introduced in the current Passat, detects waning driver concentration and warns the driver with an acoustic signal lasting five seconds. A visual message also appears on the instrument cluster recommending taking a break from driving. If the driver does not take a break within the next 15 minutes, the warning is repeated once. At the beginning of each trip, the system analyses a range of factors, including the driver's characteristic steering behaviour. Once under way, the fatigue detection system continually evaluates signals such as steering angle. If monitored parameters indicate a deviation from the steering behaviour recorded at the beginning of the trip, then visual and acoustic warnings are produced. Independent of this monitoring, whenever the system is activated it recommends a driving break to the driver after 4 hours of continuous driving.
Что, в принципе, избавляет от необходимости дооборудования автомобиля дополнительными датчиками.
ReD1iNE, достаточно ли через vagcom отметить нужные биты в нужных блоках и как понять поддерживает ли мой gateway эту функцию?